13 Mayıs 2009 Çarşamba

İLK OĞULUM OLDU






Merhaba sevgili dostlar,
Bundan evvelki yazımda belirtmiştim bir haftaya kadar oğulum olabilir diye,Atom-2 oğul verdi çarşıya gitmeye hazırlanıyordum bahçemde bir uğultu kopmaya başladı arılar kovan dışında uçuşları çogaldı bu durumu fark ederek eve çıktım eşime arı oğul veriyor çarşıya gidemeyecegim dedim arkasından arkadaşım Seydi ÖZCAN'a tlf.ettim arı oğul veriyor gel diye eşimde ,bende komşuya tlf. edeyim onun beyide arıcılık yaparmış dedi.Komşu Yaşar KİBER 17 yıl arıcılıkla iştigal edermiş;Bu arada kovan hazırlandı 4 adet temel petek üzerine şurup püskürtüldü kovana konuldu hazırlık tamam oğul veren kovanın sol tarafda 3 mt. mesafedeki erik agacına pike yapmışlar insan kafasından büyüktü erik agacı altına kovanı koyduk yerden 1 mt. kadar yükseklikte zaten erik dalı da agırlıktan yere doğru egilmişti,arkadaşım Seydi bey agacın dalını silkeledi arılar kovana girdi kolay oldu üstünü bir örtü ile örttük kalan arılarda kendiliğinden uçuş deliginden girdiler.
Komşu Yaşar KİBER (Arıcı)geldi (Allah ondan razı olsun)Yaşar,Seydi beyler eksik işleri tamamladık Yaşar bey Atom-1 ve Atom-2 tekrar kontrol etti fazla olan ana memelerini bozdu 2 şer meme bırakarak kovanları bölme yolu ile böldü 2 kovan,1 oğul,2 bölme olarak kovan sayısı 5 oldu bu duruma sevinilmezmi Allah bereket versin.
Çarşı işlemlerimi tamamlayarak eve geldim herşey sütliman bahçedeki eksik işleri ve dagınıklıgı toparladım herşey tastamam toparlandı bu arada Arıcı hocam Hasan Basri KANSIZ tlf.la görüşerek bilgi alışverişinde bulundum bilgilerini aktardı (Allah razı olsun)hocam tekrar aradı nasıl oldu oğulu aldınmı dedi bende işlem tamam dedim,akşam şerbetler verildi (ogul ve bölünen kovanlara)

Bu duruma göre Atom-1 ana kovan,Atom-2 ana kovan (1.nci ogulu veren),Atom-3 oğul,Atom-4 bölme (Atom-1 den bölündü) Atom-5 bölme (atom 2 den bölündü)

Resimde Yaşar bey bölme yaparken her emeği geçene sonsuz teşekkür eder,Allah yar ve yardımcımız olsun 13.05.2009 saat:13.45

Bu videoyu evin camından çektim 2.ci kattan ogul biraz geç farkediliyor bazı aksaklıklardan dolayı özür dilerim.Bu arada hindi de kuluçkadan yavruları çıkmış.

3 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
oğul hayırlı olsun

erbabarici dedi ki...

oĞUL HAYIRLI VE BEREKETLİ OLSUN..

Mustafa Hilmi ÖZKAL dedi ki...

Sayın Taşkın bey
Sayın hocam
İlgi ve alakanıza teşekkür ederim hepimizin işler, hayırlara vfsile ola