16 Temmuz 2017 Pazar

KAÇAK KIZLAR



SELAMUNALEYKUM SEVGİLİ DOSTLAR


GÜNÜMÜZ HAYROLSUN AKİBETİMİZ HAYROLSUN   

Blog yazışmaları malumunuz azaldı ne arkadaşlarımız vardı hergün arıcılık bloglarını günlük takip ediyorduk ama şimdi yazışmalar facebook' a yöneldi  hayırlısı bu sene bahara bir koloni ile girmiştim havalar serin ve yagışlı gitti benim bir kovan sıkıştı nerde ise ogula gidecek derken ana memeli böldüm 4 çıta ana arı çıktı çiftleşti geldi yumurtaya başladı derken ana kovandada ana arımız vardı bir hafta sonra anayı mevta etmişler iyiki 2 veya 3 tane ana memesi vardı  bundan ana çıkmış göremedim gözler eskisi gibi degil tekrar bir hafta sonra tekrar baktıgımda ana yumurtlamış ve anayı gördüm    

Derken bugün ikindi vakti yine haftalık bir anaç bir bölme ve birde kaçaklara ev sahipligi yapan kovan 3 ünü  haftalık kontrol yapayım dedim 3 kovanın arasında 5 çıtalık mavi ruşet kovan  içinde 1 çıta yedekte duran boş bir çıta vardı aynı usul giren çıkan arılar ziyaret ediyorlar ilk bu kovanı açtım içinde bir çıtayı geçkin kaçaklar var hemen ana arı kontrolu yaptım ana var iyi dedim ama akşam resimleri yüklerken resimde günlük yumurta gözüme ilişti bu anada yumurtaya hazır hemen eve geldim 1/2 lt. şurup ve petek alıp gittim (arılar Evin yanında bir inşaat arsasında durmakta ) kovana şurubu ve petegi verdim  2 kovan kaçak kızlarım oldu haydi hayırlısı
Bu kovanda yedek petekler vardı lüzum ettikçe kullanıyordum kaçan filan olursa ev hazır olsun dedik ve ana kovanla böldügüm kovana şurup vermege gittigimde bu kovana giren çıkan arıları gördüm herhalde petekleri yagmalıyorlar dedim açıp baktim 4 çıtalık kaçak kızlar ve günlük yumurtalar ilk defa başıma gelmekte sevindim
Yukardaki resim bugünkü kaçak kızların resmi cinsleri nedir bilinebilirmi ben kafkas diyorum altdaki resimde bir başka açıdan çekilmiş durum bu kovanların yanına bir adet daha boş kovan koyayım bari
Bu kovanlar da 1. kovan ilk kaçak 2. mavi kovan bugünkü kaçak gelin  yanındaki ana kovan ve onun yanındaki bölme kovan bunlarda ana kovan 10 çıta ve bölme  7 çıtadalar

Hayırlısı Yüce Allah'tan 
Hayırlı akşamlar



 Mustafa Hilmi ÖZKAL.....16 TEMMUZ 2017  Saat:23.00

BOLVADİN / AFYONKARAHİSAR

Hiç yorum yok: