17 Mayıs 2012 Perşembe

KARA KOVAN VE KOVANLARIN DURUMU

MERHABA DOSTLAR
GÜNÜMÜZ HAYROLA
AKIBETİMİZ HAYROLA

Bugün arılıga gittim kovanları kontrol ettim kovanlarda gelişmeler normal (orta) daha bugüne kadar kovanlarda dalak görmedim günlük yumurta kapalı gözler mevcut kışdan çıkan arıların durumu ile bügünkü durum arasında fark var ama arzu ettigim şekilde degil
Atom-1=6 çıta
Atom-2=7 çıta
Atom-3=8 çıta
Atom-5=5 çıta
Atom-6=7 çıta
Atom-9=8 çıta
Amcaoglunun kovanıda 8 çıta bugün 2 cm kadar dalak başlangıcı vardı bende 1 adet kabarmış petek verdim.
Kovanlarda ana memesi yok ,erkek gözü az tüm kovanlarda analar mevcut maşallah
Yukarıdaki resimde karakovanımın arka kapagını açıp durumuna bakmak istedim çoktandır bakmamıştım maşallah çok iyi gelişmiş ve küçük bir dalak başlangıcı görülmekte numunelik mübarek
Bu kovanın önü 1/2 sine kadar petek var yani kovan uzunlugu 80 cm.di 1/2 side daha boş görülmekte bu yayından evvelki yayında da ön görünüşü mevcut bu sene ogul verirmi bilmem
Sönen kovanlarımın giriş kapıları kapalı idi bugün onları açık bıraktım nedendir bilmem belki kaçan göcen ogul girebilir diye düşündüm içlerinde kabarmış petekler vardı 3 çıta veya 5 çıta tevekkel Allah'dan haftaya bakarsın süpriz musluk çalışmakta olurmu bilmem
2010-2011 yıllarında ogul almamştım belki girer ogulcuk (öyle hayal edivermiştim.) 
Havalar geçen haftadan beri yagışlı geçmekte 2 kovanım polen tuzaklı ama agız muslukları her ikiside açık hem normal giriş hemide polen girişi ögrenmişler keratalar polen bir yemek kaşıgı dolduracak kadar dı mübarek ya arıların tam gelişmedigi buradanda belli gibi .
şerbeti en son 24 Nisan 2012 de vermiştim demekki gelen nektar akımı az gibi geleni kendilerine yetmekte
Hayırlısı Yüce Allah'an
Hayırlı geceler



M.Hilmi ÖZKAL.....17 MAYIS 2012   Saat:23.30

2 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

mustafa bey
normalde bu mevsimde arılar 15 çıta cıvarında olması gerekli
arı yanı katta olmalıydı
bu yıl sezon kötü gitti
böyle oldu
sağlık olsun
başarılar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Hilmi Abi.

Bu yıl sana sabır ve sebat etmek düşüyor.Senin kızlar takvimin çok gerisinde.

SLM ve Muhabbetle...