9 Mayıs 2010 Pazar

MAYA TUTTU ,İZİNLİ KATLAR ÇIKILDI

Merhaba arıcı Dostlar Cuma namazından sonra hazırlıgımı tamamlayıp arılara gitmek için arabama bindim kontagı açtım arabada tık yok arılıga gitmekten vazgecip akü takviyesi ile taksiyi çalıştırıp dogru oto elektrikciye o gün akşamı ettik Cumartesi ögle arılıga varıldı ilk önce mavi mini kovana hazırlıgımı yapıp baktım maşallah anaarı çıkmış (daha önce ya tutarsa diye yazmıştık arılar 4 adet memeyi yapmışlar) maya tuttu
aşağıdaki resimde taze anaarımızın resmi biraz fiziki yapısı bana küçük gibi geldi diger ana memelerini iptal etmişler,anaarı adayının biri meme gözünden çıkamayıp öyle kalmış aşagıdaki resim de genç ana arı benim hesabıma göre bu günlerde çıkması lazım dı ama erken çıkmış sanki çiftleşmiş gibi geldi neden dersek yumurta görür gibi oldum ama zannetmem çifleştigini 2-3 günlük anaarı hemem çiftleşirmi ?aşagıdaki resimi büyüttügümüzde işaretli olan ana arı
Taze ana arının bulundugu fotograf

Arılar tarafından izinli olarak Atom-4 ve Atom-6 ya katlar çıkıldı (kaçak kat çıkılmadı istediler izinli) bunlar maşallah güçlü kovanlardı atom-4 ,atom-5 2009 da bölme yoluyla elde edilen kovanlar Atom-6 da 2009 da alınan 3. oguldu anamemeleri olup olmadıgı kontrol edildi ana ızgarası konularak katlar ilave edildi hayırlısı Allah'tan


bal nektarı gelmiye başlamış daha önce kat atılan (23.04.2010) Atom-5 in ballıktaki çıtasının görüntüsü çıta ile petek arasıda mumda beyazlaşmış olarak görülmekte maşallah cümlemiz için bereketli olur inşallah



Katlı ve katsız kovanların uçuş görüntüleri tahmini bu güne kadar ana memesi görmedim kovanlarımda bundan sonra olurmu bilmem güçlü olanlarada kat attık rahatlattık atom-1 de 7 çıta atom-2 de 8 çıtada çalışmakta hayırlısı Allah nasip ederse sagımdan sonra bölme yaparak koloniyi fazlalaştırma yoluna gideriz bol ve bereketli bir sezon geçmesini Allah'tan temenni ederim.

M.Hilmi ÖZKAL.....10 MAYIS 2010 saa:01.00


1 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Hilmi abi.

Allah bereketini artırsın.Sizden gelen haberle idare ediyoruz.Benim yöre tam bir felaket.Kolonilerim Hala Nisan başı durumunda.Hava soğukluğundan hala bekleme modundayız.Hayırlısı olur inşallah.

SLM ve Muhabbetle...