28 Şubat 2010 Pazar

BAHAR VE KARAKOVAN

Merhaba arıcı dostlar her yöreye göre baharın gelmesi degişik zamanlarda başlar ama bu sene havaların ılıman ve yagışlı gitmesi baharı zamanından evvel gelmeye başladı demek oluyorki tabiat bir ay evvelden bahar havası dokusuna girmeye başladı bu tabiat olayları yaradan'ın izniyle ,biz hiç bir şekilde bir şeyleri degiştiremeyiz.
Yukarıdaki resim iki gün evvel çekildi erik agacı tomurcuklanmış patlamaya hazır bazı yerlerde bademler çiçek açmış geçen sene cemreler düştükten sonra agaçlarda degişikler olmaya başlamıştı.
Bizim bölgemiz dogu Ege ve batı İçanadolu bölgesinin keşiştigi bir yöre Afyonkarahisar ili Bolvadin ilçesidir.Yukarıdaki resimde bahçedeki ayva agacı görüntüsü hani derler ya ayva çicek açmış yazmı gelecek ayva en son çicek açan meyve agacıdır.Bu agaç bile hazırlamış kendini temennimiz bu günlerden sonra hava ılıman geçmesi tabiki yagmurumuz olmalı Yaradan Allah hayırlısını versin.

Kaysı agaçından bir görüntü doga ve tabiat kendileri geldi ve gittilerini bilmektedirler


Buda fındık agacı buda kendini hazırlamış pek gelişmedi ama yılda 5-6 fındık verdi hayırlısı bu sene verirmi bilinmez



Zambakgilden bir çiçek ve tomurcugu bunun adını bilmiyorum sarı bir çicegi olmakta gecen sene komşu yolmuş atmış bende aldım bahçeye dikivermiştim bu sene bayagı var bahçede




Karakovanlarımız daha evvel kendiminkini blogda yayınlamıştım resmin solundaki benim karakovanım sagdaki de kardeşim,dostum Selahattin Beye yaptım bu gün kendisine teslim ettim dostların elinden gelen birşeyleri dostlarıyla paşlayması güzel bir duygu Karakovanların önden görünüşü benim kovan kavaktan arkadaşımınkide sögüt gövdesinden yapıldı





Karakovanların ön kısmından iç görünüşü





Karakovanların yan görüntüsü soldaki benim sagdaki Selahattin dosttumun







Selahattin'in karakovanının iç görünüşü kovanlar çift yönlü çalışma şekline göre düzenlendi bir yıl arılar önden çalışma yapaçaklar ikinci yıl arka kapaktan çalışma yapacaklar
Hepinize hayırlı geceler
M.Hilmi ÖZKAL saat;23.00 28 ŞUBAT 2010







1 yorum:

UNUTMAZSOY ARICILIK dedi ki...

Hilmi Abi baharın kokusunu aldında kara kovanları gösteriyorsun.İnşallah bahar verimli olurda kara kovanında bir an önce faliyete geçer.Saygılarımla......