17 Haziran 2009 Çarşamba

ATOM-2 ANA YOK AMA YALANCIKTAN ANA VARMIŞ






Ne oldu bilemedim ama öğrendik.Atom-2 adlı kovan 3 kez oğul verdi oğuldan sonra kolonide genç ana arı ve 5-6 çıta arı vardı 01.06.2009 günü yapılan kontrolde ana arı vardı 07.06.2009 günü yapılan kontrolde ana görülemedi iki üç gün ana arıyı aradım maalesef yok atom-2 elden gidiyor çıtalarda yumurta,larva,kapalı göz yok başka koloniden alınan günlük yumurtalı,larvalı kapalı gözlü bir çıta arıları silkelenip Atom-2 ye verildi ana memesi yapsınlar diye ama 5-6 gün geçti ana memesi falan yok kovan yalancı anaya gitmiş petek gözlerinde 2-3 yumurta petegin yan cidarlarında esas ana ptek gözünün tam ortasına yaparmış seyrek gözlerde hilal şekilli larvalar derken bir adet ana arı veya kapalı ana memeside bulamadık kovanlarımdada ana memesi yok mecburen koloni bulundugu yerden alınıp 100 mt.geriye (Kovan gerisine) götürüldü şeker cuvalı serildi tüm çıtalar ve arılar silkelendi gidenler gitti kalanlar kaldı kovanların yanına varasıya arılar gelmiş.Akşam ezanından 20 dk.sonra boşalttıgım yere baktım bir avuç dolusu arı ve yalancı ana veya analar gidememiş orda kalmışlar bende itlaf ettim dün akşam.
Bu günde 17.06.2009 günüde 3.ogul olan atom-7 ile saat:17.00 da gazete kagıdı ile birleştirme yaptım asıl kovan alta(kuluçkalık)bunun üzerine 1 kat gazete kagıdı serdim 1 adet sogan keserek bu gazete kagıdına sürdüm,diş kürdanı ile 10 yerden deldim üstüne ballık ilave ederek yalancıya kaçmış olan kovanı buna boşalttım,ballıga 2 adet kabarmış çıta verdim bu yalancı anaya gitmiş olan ballı yumurtalı larvalı olan çıtaları ballıga koymadım neme lazım burdaki larvalar erkek arı gözü olmakta 3-5 gün sonra temiz olan çıtaları ilave ederim,yarın da ikindi vakti tekrar kontrol ederim bizimkiler kaynaştımı gazeteyi yırttılarmı eger birleştiler ise aradaki gazeteyi kaldırırım
Atom-2 yi Atom-7 ile birleştirdik hayırlısı ile ama atom-2 deki arı mevcudu da 1,5 çıta kadar kalmış buna da şükür YARADAN NEYLERSE GÜZEL EYLER 17.06.2009 saat:23.00

Hiç yorum yok: