21 Mart 2009 Cumartesi

ARILARIM GELDİİİ





























Sevgili Arıcı Dostlar







Bir TV kanalınınkendi balını kendin üret üzerine bir program izlemem sonucu beni amatör olarakarıcılık merakı sardı kitaplar ve sanal alemdeki dostlardan bilgi alışverişi yaparak bilgi sahibi oldum,daha da öğreneceğim çok bilgiler vardır. iki ayı geçkin sanal alemde arılarla uğraştım şimdi gerçek arılarla kovanlarla v.s. ile uğraşmaya başladım.







Sanal alemde tanıştığımız Mahmudiye/Eskişehirli dost Hasan Basri KANSIZ hocamın bizlere yardımcı olabileceğini belirtmesi üzerine kendisi ile tlf.görüşmemiz sonucu bize arı verebileceğini söyledi bunun üzerine 21.03.2009 Cumartesi gününe randevulaştık Allah'dan hava müsaitleşti bugün sabah 06.30da Bolvadin/afyon dan hareketle 1 saat 15 dk.sonrası Mahmudiye ilçesine Ben arkadaşlarım Mekki Eken (ilçe nüfus Md.rü)emekli meslektaşım Seydi ÖZCAN beylerle vardık.







Bizleri Hasan Basri hocam karşılayarak ilgilendi kendisine ben ve arkadaşlarım adına teşekkür ederim.Bizleri arılığına götürerek arılarımızın hazırlandığını göstererek arılıgında bizlere mütevazi bir olgunlukla arılar ve bakımı hk.da ilk dersini verdi,üç kovan arılı kovanlarımızı Mekki Bey'in arabasına yükleyerek Mahmudiye'den saat 10 gibi ayrılarak yola koyulduk






Bolvadin'e geldikten sonra 7 çıtalı kovanı Seydi Bey'in evine bıraktık 10 dk.sonra uçuç deliğini açtık yolda streslenen mahlukat şimşek hızıyla dışarı fırladılar hava güzeldi,burdan ayrılarak iki kovanıda benim evime getirdik.Daha önce hazırlamış olduğum yerine koyduk biraz bekledikten sonra kapakları açtık,arkadaşınki gibi aynı manzara oluştu.Bizler biraz dinlendikten sonra aç olan arılara hemen şurup hazırladım hayatta ilk defa maskeyi,eldivenleri giyerek kovanların birer birer kapaklarını açarak (bendeki cesaret bak)şurupluklarına dolum yaptım vızvızlar acıkmış hemen şuruba hücum,arkadaşın evine giderek şurup hazırlayıp verdik.





Evime gelerek ufak tefek kalan işlerimi tamamladıktan sonra maskeyi giyip körüğü yakıp birer birer kovanları açıp içindeki boş olan çıtaları çıkarttım.Yolda çıtalar sağa sola kayıp arılar rahatsız olmasın diye bölme tahtasının solundaki boş çıtaları aldım kovan içi rahatlatıldı uçuşları gayet güzeldi işlemi tamamlayarak kovanlardan ayrıldım





Burdan Hasan Basri KANSIZ hocama TEŞEKKÜR eder Allah razı olsun derim,iki ayı geçkin bir süre arıları olmayan AŞIK 21.03.2009 günü MAŞUK'una kavuştu (arılarına) Allah'a çok şükür hayal ettiğim uçuşlar şimdi bahçemde canlı olarak ucuyorlar resimlerimde bu yazımla beraber olup burdan Eşim'e Mekki EKEN'e ,Seydi ÖZCAN'a beni Destekleyenlere sonsuz TEŞEKKÜR ederim.21.03.2009 saat:23.00 AMATÖR ARICI MUSTAFA HİLMİ ÖZKAL










8 yorum:

erbabarici dedi ki...

selamun aleykum..
Abi hayırlı olsun bereket ve kazancı bol olsun...

oktay dedi ki...

Mustafa bey;
Hayırlı uğurlu olsun arılarınız. Bu duyguyu iyi bilirim. Ben ilk arılarıma sonbaharda kavusmustum. Fakat o kadar meraklıydım ki arılar kışı görme fırsatına kavusamamıslardı. Dikkat edin havalar daha ısınmadı, kovan içi sıcaklığı ile dış mekan ısısı arasında 15 derece farklar var. Sizi takip edeceğiz. Tekrar hayırlı olsun. Selamlar.

Mustafa Hilmi ÖZKAL dedi ki...

Sevgili hocam,Oktay bey
Sizlere sonsuz teşekkür ederim hayırlı günler ve işler
esn kalınız Amatör arıcı Mustafa Hilmi ÖZKAL

Atomkarınca dedi ki...

Kıymetli babacım amatör arıcı Mustafa Hilmi ÖZKAL
Arıların gelmiş Hayırlı ugurlu olsun geldiğimizde yeriz gari taze taze güzel ballarını senin vızvızlarının.. Allah utandırmasın hayırlı işler kolay gelsin tekrar hayırlı olsun.. Ellerinden öperim.
Oğlun 2 Numara Burak...

Unknown dedi ki...

değerli dostum öncelikle hayırlı uğurlu olsun allah mübarek etsin e ne diyeyim bu tedavisi olmayan bu hastalık sana da bulaştı allah tamamına erdirsin hayırlı ürünlr nasip etsin inşallah tekrar kolay gelsin.

Şükrü KOCA dedi ki...

Mustafa Hilmi Bey arılarınızı almışsınız. Çok sevindim. Hayırlı olsun. Sadece bir hobi değil ilerde kazanç kapısı olması dileğiyle.
Selametle Kalın

UNUTMAZSOY ARICILIK dedi ki...

Mustafa Bey.Arılarınız hayırlı olsun.Alah ürününüzü bol ve daim eylesin.Bereketli bir yıl geçirmeniz dileğiyle.Saygılarımla.....

Hüseyin Basri ÇALIŞKAN dedi ki...

Değerli büyüğüm MUSTAFA bey cesaretinizin tüm insanlarımıza örnek olması CENABI ALLAH'ın kovanlarınızı bak balınızı şifaya ile doldurması dileklerimle hayırlı olsun diyorum.İlginizin devam ederek katlandığını ve arıcılığın hayatınızın vaz geçilmez bir parçası olduğunu buradan izleyeceğiz işallah ( izleyeceğiz diyorum arıcılığa başlatıp bırakabilenini görmedim henüz ) tebrik ediyorum sizin yarı yaşınızda olup kahve köşelerinde pinekleyenlere gençlerin ( izin verirseniz size genç diyorum arıcılığa başlayarak gönlünüzün çalışkanlığını ve gençliğini ifade etmişsiniz )neler yapabileceğini gösterdiginiz için. umarım bu işte muvaffak olacaksınız